ورزمان

نخستین سامانه درخواست آنلاین خدمات ماساژ varzeman.com

ورزمان

نخستین سامانه درخواست آنلاین خدمات ماساژ varzeman.com

ورزمان

به سادگی میتوانید در وبسایت ورزمان خدمات ماساژ را در روز و زمان دلخواه انتخاب نمایید. ای خدمات در محل مشتری انجام میپذیرد.

https://varzeman.com

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

برای ارائه بهترین روش درمان ممکن برای کسانی که با بیماری لوپوس دست و پنجه نرم می‌کنند، درمانگرها به ایجاد ارتباط با پرستار بیمارها نیاز دارند. یک برنامه مراقبتی هماهنگ شده می‌تواند به بیمار مبتلا به بیماری خودایمنی مزمن کمک کند. ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس می‌تواند یک قسمت از این برنامه باشد و زندگی افرادی که به لوپوس دچار هستند را متحول کند.

ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس- ورزمان ماساژ در منزل

اغلب فکر می‌کنیم ماساژ نوعی ریلکس کردن و مراقبت از خود است یا کاری است که برای رها سازی خود انجام می‌دهیم. ولی ماساژ درمانی خیلی بیشتر از آرامش بخشی، مراقبت جامع است. در بسیاری از موارد، ماساژ درمانی یک مکمل ایده آل در درمان‌های پزشکی استاندارد برای شرایط جدی و مزمن است. ماساژ می‌تواند برای کسی که بیماری‌های پیچیده‌ای دارد، دنیای دیگری بسازد. در واقع یک جلسه ماساژ متمرکز پزشکی به اندازه‌ای در تسکین مؤثر است که می‌تواند بر زندگی شخصی که لوپوس دارد اثر قابل توجهی بگذارد. برای اینکه بدانیم ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس چه تاثیراتی دارد اول بهتر است کمی با این بیماری آشنا شویم.

لوپوس چیست؟

لوپوس یک بیماری خود ایمنی مزمن و نادر است که می‌تواند برای بدن ویرانگر باشد. وقتی کسی بیماری خود ایمنی دارد، سیستم دفاعی بدنش علیه خودش می‌جنگد. در یک فرد سالم، ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها با آنتی بادی‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی نابود می‌شوند. در افراد مبتلا به لوپوس، آنتی بادی‌ها نمی‌توانند میان اجسام خارجی و سلول‌های سالم بدن تفاوت قائل شوند. بافت‌های خود بدن مورد حمله قرار می‌گیرند و التهاب دردناک، واقعیتی روزانه است. مبتلایان به لوپوس با یک پاسخ التهابی دائمی دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث درد و تورم ماهیچه‌ها و مفاصل و صدمه به سیستم‌های بدن می‌شود.

علامت‌های شایع لوپوس عبارتند از:

  • درد مزمن
  • درد مفاصل
  • التهاب
  • صدمه به بافت‌ها
  • خستگی
  • استرس
  • اضطراب
  • کهیر پروانه‌ای شکل روی گونه‌ها و برآمدگی بینی

علایم لوپوس دو نفر مانند هم نیست. غلیان حالت بسیار شدیدی از ظهور علایم لوپوس است. غلیان می‌تواند خستگی، سردرد، حساسیت به نور، درد مفاصل، کهیرهای روی صورت، تب‌های تکرار شونده، گیجی، به هم ریختگی معده و فراموشی را شامل شود. معمولاً علایم لوپوس ممکن است کم و زیاد شود. غلیان لوپوس ممکن است شدت متفاوتی داشته باشد، از کم تا مخل فعالیت‌های زندگی روزانه متفاوت است و گاه حتی می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

ماساژ درمانی می‌تواند به تقویت بدن کمک کند

oil massage - ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس

هدف اصلی ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس، این است که با تکنیک‌های دست ماهیچه‌ها و تاندون‌ها را تحریک کند تا گردش خون را در بدن بهبود بخشد. فردی که مبتلا به لوپوس است، از افزایش گردش خون ناشی از ماساژ درمانی بهره می‌برد. التهاب، درد مفاصل و درد عضلانی مزمن، همگی از طریق ماساژ کاهش می‌یابند.

درد ناشی از لوپوس می‌تواند بسیار شدید باشد و فرد را از انجام کارهای روزمره بازدارد. ماساژ درمانی برای بیماران مبتلا به لوپوس برای برخی از افراد در کاهش درد مؤثر است و بدین ترتیب، آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های همیشگی خود را ادامه دهند. تکنیک‌های مایوفیشال خفیف، می‌توانند به کم کردن و از بین بردن چسبندگی و انقباض ماهیچه‌ها که دردناک و آزاردهنده است، کمک کنند. تکنیک‌های فشار ملایم می‌توانند به نرم کردن بافت‌ها و ایجاد گردش خون در مفاصل، ماهیچه‌ها و پوست مؤثر باشند. همچنین تکنیک‌های شیاتسو یا طب فشاری، می‌توانند بافت اتصالی را نرم کنند و به حرکت مفصل‌ها کمک کنند. روی هم رفته، تحریک ماهیچه‌ها به گردش خون در سرتاسر بدن کمک می‌کند. زمانی که مایعات در بدن به گردش در آمد، التهاب و درنتیجه تورم و فشار کمتری وجود خواهد داشت. با وجود تورم و فشار کمتر، بیمار درد کمتری حس می‌کند و حرکت را راحت‌تر می‌کند.

ماساژ درمانی می‌تواند حمایت عاطفی هم ارائه کند.

زندگی با دردهای مزمن بسیار پریشان کننده است. در تمام بدن ممکن است گرفتگی احساس شود و ذهن (و به طور کلی زندگی) ممکن است با اضطراب و نگرانی در مورد بیماری دست و پنجه نرم کند. افزایش استرس، فشار بیشتری به تمام سیستم‌های بدن وارد می‌کند و حتی می‌تواند منجر به فعالیت بدنی سخت‌تری شود. ماساژ به بدن و ذهن کمک می‌کند ریلکس کنند، که این امر از فعالیت تمام سیستم‌های ارگانی پشتیبانی می‌کند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

اگر بیمار درد کمتری داشته باشد و بتواند راحت‌تر بخوابد و استراحت کند، انرژی بیشتری دارند تا فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد و زندگی بکند. شخصی که لوپوس دارد، کمتر احساس افسردگی یا اضطراب می‌کند چرا که درد کمتری دارد و بالاخره می‌تواند بخوابد. توانایی انجام کارهای معمول روزانه دلگرم کننده و مثبت است و موجب ارتقای روح می‌شود.

ادامه مطلب

https://varzeman.com


نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی